Fandom

Memory Alpha

USS Прометей

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

USS Прометей
USS Prometheus, 2374 (fore).jpg
Клас: Прометей
Регистрационен номер: NX-59650
NX-74913
Организация: Федерацията/Звезден флот
Статут: Действащ (2378)

USS Прометей (NX-59650\NX-74913) е федерационен звезден кораб, първообраз на едноименен клас кораби, построен от Звездния флот през втората половина на 24-ти век. Той е поне вторият кораб, който носи това име.

ПроектиранеРедактиране

USS Прометей е замислен като експериментален прототип предназначен за изпълнението на тактически назначения в дълбокия космос. Поради това създателите на кораба го екипират с редица технологични новости като регенеративни щитове, аблационна корпусна броня и мулти-векторен щурмови режим. Освен това всички негови палуби са снабдени с холографски прожектори, които позволяват на аварийната медицинска холограма да достигне всяка част на кораба.

ИсторияРедактиране

USS Prometheus, multi-vector assault mode.jpg

Прометей преминава в мулти-векторен щурмови режим.

На звездна дата 50749.5 Прометей е изстрелян от Флотските корабостроителници на Бета Антарес и от този момент се превръща в най-бързият федерационен звезден кораб.

На звездна дата 51462, през 2374 година, експерименталният прототип е отвлечен от ромуланци. Звездният кораб USS Боншун е първият, който е изпратен да възвърне Прометей под контрола на флота, но той е бързо повреден и обезвреден след като ромуланците решават да използват за първи път специалния мулти-векторен щурмови режим.

По същото време с отвличането корабът приема подпространствено съобщение, което и излъчено от USS Вояджър, звезден кораб който е запратен от извънземна сила в квадрант Делта, на повече 60 000 светлинни години от Прометей. Съобщението съдържа аварийната медицинска холограма на Вояджър, която е изпратена да уведоми флота за съдбата на кораба. Докторът успява да убеди аварийната медицинска холограма на Прометей да му помогне да неутрализира ромуланците като ги обгази с упойващ газ. Двамата успяват да предотвратят навлизането на кораба в пространството на Ромуланската звездна империя, но са пресрещнати от три ромулански бойни птици от клас Д'Деридекс и три кораба на Звездния флот, които влизат в ожесточена битка. В решителния момент аварийните медицински холограми задействат мулти-вектония щурмови режим на Прометей и унищожават един от ромуланските кораби решавайки изхода от сражението. След като флота си възвръща контрола на прототипа, Докторът информира Командването за съдбата на USS Вояджър и отново е изпратен чрез подпространствено съобщение до кораба си в квадрант Делта.

През 2378 година USS Прометей е един от корабите, които посрещат край Земята USS Вояджър в края на седемгодишното му пътуване към дома.

Персонал на USS ПрометейРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики