Fandom

Memory Alpha

USS Потьомкин (NCC-1657)

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

USS Потьомкин
Constitutions formation, remastered.jpg
Клас: Конституция
Регистрационен номер: NCC-1657
Организация: Федерацията/Звезден флот
Статут: Действащ (2293)

USS Потьомкин (NCC-1657) е федерационен тежък крайцер от клас Конституция, служил в Звездния флот през средата и втората половина на 23-ти век.

ИсторияРедактиране

През 2267 година участва във военни игри, в които се претворява битка между четири звездни кораба и USS Ентърпрайз (NCC-1701), който за целта е посатавен под контрола на революционния, но все още експериментален, М-5 компютър. Поради повреда в компютъра Ентърпрайз изненадващо атакува с пълна мощност на фазерите и причинява значителни щети и загуби на другите кораби. USS Потьомкин се опитва да отстъпи, но е ударен няколко пъти и понася неизвестен брой жертви.

След края на битката на USS Потьомкин и останалите кораби е наредено да унищожат Ентърпрайз, но до това не се стига, защото екипажът му успява да деактивира М-5 компютъра.

През 2269 година е планирано по график USS Потьомкин да се срещне с Ентърпрайз в системата Бета Колар, където двата кораба трябва да проведат гравитационни издледвания. По пътя, обаче Ентърпрайз се отклонява заради сигнал за помощ и общата мисия е отложена.

През 2270 година на USS Потьомкин е наредено да превози товар с животоспасяващото лекарство строболин от Бета Канопус до товарния кораб USS Хурон.

През 2293 година USS Потьомкин провежда научно-изследователска мисия в близост до клингонска територия по времето, когато се замисля операция "Възвръщане". Съгласно планът корабът трябва да спаси Джеймс Т. Кърк и Ленърд МакКой, докато фланговете му се охраняват от USS Игъл и USS Екселсиор.

БележкиРедактиране

Потьомкин е кръстен на известния руски военачалник и държавник Григорий Потьомкин.

Also on Fandom

Случайно уики