Fandom

Memory Alpha

USS Пегас

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Пегас
USS Pegasus.jpg
Клас: Оберт
Организация: Федерацията/Звезден флот
Статут: Тежко повреден (2358)

USS Пегас е федерационен звезден кораб от клас Оберт, служил в Звездния флот през средата на 24-ти век. На него за пръв път са изпитани и използвани редица нови технологии, които по-късно са вградени в други класове кораби, включително в тези от клас Галакси.

ИсторияРедактиране

През 2358 година Пегас е командван от капитан Ерик Пресман, а на борда му служи мичман Уилям Райкър, който скоро преди това е завършил Академията на Звездния флот. През тази година Пегас е натоварен със задачата да извърши изпитания на фазиращо маскировъчно устройство, в пряко нарушение на договора от Алджерон, който забранява употребата на маскировачна технология на борда на корабите на Федерацията. По време на опитите в главното инженерно се случва експлозия, която взема жертви. В следствие няколко членове на екипажа, сред които първият офицер и главният инжинер, се разбунтуват и опитват да прекратят нелегалния експеримент. Пресман, Райкър и още седем офицери напускат кораба посредством спасителна капсула и скоро след това наблюдават голяма експлозия, която оставя у тях впечатлението, че Пегас е унищожен. По-късно не са намерени останки и съгласно официалната версия корабът е приет за унищожен от пробив в уорп ядрото. В действителност той не е унищожен а продължава да се носи свободно с активирана фазираща маскировка, докато накрая се рематериализира отново в сърцевината на астероид гама 601 в системата Деволин.

Оцелелите поддържат тезата, че Пегас е унищожен от експлозита в инженерното и запазват експеримента с фазиращото маскировъчно устройство в тайна. Разследването осъществено от началника на военносъдебната част заключава, че истината не е излязла изцяло наяве като се препоръчват допълнителни следствени действия. Тези действия, обаче никога не са предприети, а доклада за осъщественото разследване е засекретен от Разузнаването на Звездния флот.

През 2370 година, ромуланската бойна птица IRW Терикс открива останки от Пегас в системата Деволин. Издигналият се до звание контраадмирал, Пресман пристига на USS Ентърпрайз с мисията да открие и спаси стария си кораб преди това да сторят ромуланците. Ентърпрайз достига до системата и навлиза в астероид гама 601, където токрива Пегас наполовина запечатан в солидната скала. Нелегалните действия извършени на кораба излизат наяве скоро след това, а Пресман е арестуван в очакване на изправянето на него и съучастниците му от Разузнаването на Звездния флот през военен съд. (TNG: "Пегас")

БележкиРедактиране

Според Star Trek Encyclopedia корабът е кръстен на митичния крилат кон Пегас.

Also on Fandom

Случайно уики