Fandom

Memory Alpha

USS Одисея

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

USS Одисея
USS Odyssey.jpg
Клас: Галакси
Регистрационен номер: NCC-71832
Организация: Федерацията/Звезден флот
Статут: Унищожен (2370)

USS Одисея (NCC-71832) е федерационен звезден кораб от клас „Галакси“, служил в Звездния флот през втората половина на 24-ти век.

ИсторияРедактиране

През 2370 година USS Одисея е командван от капитан Кио и натоварен с патрулни мисии по границата с Кардасия. В тази година корабът посещава станция Дълбок космос 9 след като Джем'Хадарите обявяват, че са пленили Бенджамин Сиско в квадрант Гама. Звездния флот нарежда на Одисея да премине през Бажоранската пространствена дупка, да разследва случилото се и да спаси командира.

USS Odyssey firing phasers.jpg

Одисея стреля по неприятелски кораб.

По време на операцията кораба и придружаващите го USS Меконг и USS Ориноко бързо попадат на три джем'хадарски щурмови кораба, с които започват битка. Оказва се, че щитовете на Одисея са неефективни срещу неприятелските сфазирани поларонови лъчи, в резултат от което корабът поема няколко преки попадения и тежки щети. В отговор Капитан Кио нарежда енергията от щитовете да бъде пренасочена към фазерите. Джем'Хадарите се възползват от това и един от корабите им умишлено се самоунищожава като се сблъсква с Одисея.

USS Odyssey critically damaged.jpg

Одисея секунда след фаталния сблъсък.

В следствие от сблъсъка се стига до неконтролируем пробив в уорп ядрото на кораба от клас „Галакси“, което довежда до пълното му унищожение и загубата на целия присъстващ екипаж. Стотици членове на екипажа все пак са спасени тъй като предварително считания за ненужен за мисията персонал е оставен на Дълбок космос 9.

Унищожението на USS Одисея показва мощта на Доминиона и принуждава Федерацията да предприеме мерки за защита срещу тази заплаха.

БележкиРедактиране

Според Star Trek Encyclopedia USS Одисея е кръстен на командния модул на злополучната мисия Алопо 13.

Also on Fandom

Случайно уики