Fandom

Memory Alpha

USS Ентърпрайз (NCC-1701-A) (алтернативната реалност)

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

USS Ентърпрайз
USS Enterprise-A (alt).jpg
Клас: Конституция
Регистрационен номер: NCC-1701-А
Организация: Федерацията/Звезден флот
Статут: Действащ (2260те)

USS Ентърпрайз (NCC-1701-A) е звезден кораб на Федерацията, построен и експлоатиран от Звездния флот през втората половина на 23-ти век.

ИсторияРедактиране

Строителството на кораба започва през 2263 година в корабостроителницата на звездна база Йорктаун, която по това време е най-новата и технологично усъвършенствана подобна инсталация във Федерацията.

През тази година на рутинно посещение в базата пристига командвания от Джеймс Т. Кърк USS Ентърпрайз (NCC-1701). В лична среща с капитана, командващата базата комодор Парис натоварва Кърк с извънредна спасителна мисия в разположена относително близо некартографирана мъглявина като отбелязва, че това се налага поради факта, че единствения технологично по-усъвършенстван кораб от Ентърпрайз е все още строящия се в корабостроителницата. Така започва поредицата от събитията довели до битката при планетата Алтамид, по време на която USS Ентърпрайз е унищожен, и нападението на звездната база извършено от Крол. След решителната намеса на Кърк и екипажа му, Йорктаун и живота на милионите жители на базата са спасени от унищожение.

В знак на признателност за победата завършеният скоро след това кораб получава името Ентърпрайз, придружено с регестрационен номер (NCC-1701-A) и е поверен на капитан Кърк и неговия екипаж. (Стар Трек: Отвъд)

Зад кадърРедактиране

Корабът е проектиран и създаден от Шон Харгрейвс, който го описва като "повече еволюционен, отколкото революционен", когато го сръвнява с предшественика му създаден от Райън Чърч. Харгейвс също отбелязва, че Ентърпрайз-A е проектиран с идеята приеманите за слаби от конструктивна гледна точка части на стария кораб, като врата и пилоните, да бъдат подсилени. Едновременно с това той включва в модела и няколко директни препратки към оригиналния Ентърпрайз.

Also on Fandom

Случайно уики