Fandom

Memory Alpha

USS Венджънс

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

USS Венджънс
USS Vengeance.jpg
Клас: Дреднот
Организация: Отдел 31
Статут: Унищожен (2259)

USS Венджънс е федерационен звезден кораб командван от адмирал Александър Маркъс и използван от Отдел 31. Построен и изстрелян е от специален космически док в орбита около юпитеровия спътник Йо през 2259 година.

ИсторияРедактиране

Венджънс е проектиран от Хан Нуниен Сингх с цел да бъде подготвена Федерацията за война с Клингонската империя и други неприятелски сили. Построен е тайно в инсталация в близост до Юпитер.

След като се предава на капитан Джеймс Т. Кърк на Кронос, Хан му съобщава координатите за местоположението на Венджънс. Кърк изпраща Монтгомъри Скот да разследва какво има на тези координати. Скот достига мястото със совалка и прониква в хангара на Венджънс.

USS Enterprise and USS Vengeance face off.jpg

Ентърпрайз се изправя срещу Венджънс.

Скоро след като Кърк и Хан се завръщат на Ентърпрайз Венджънс се появява начело с адмирал Александър Маркъс, който ултимативно изисква Хан да му бъде предаден. Вместо това Кърк нарежда Ентърпрайз да премине на уорп скорост и да се насочи към Земята, където Хан да бъде съден за престъпленията си и съюза му с Маркъс да бъде разкрит публично. Венджънс настига Ентърпрайз и стреля по него като му нанася сериозни щети и успешно го извежда от свръсветлинна скорост край Луната. Докато Маркъс се готви да довърши жертвата си оръжията на кораба му са деактивирани в ключовия момент от промъкналия се на борда Монтгомъри Скот.

Спечелили малко време, Кърк и Хан успяват да проникнат на борда на Венджънс с помощта на Скот. Тримата успешно достигат мостика, където Хан в изблик на ярост убива адмирал Маркъс и поема контрола на кораба. Кърк, Монтгомъри Скот и Каръл Маркъс са пленен от него и заменени срещу 72-те експериментални торпеда държащи в себе си последователите на Хан. Мислейки, че е получил каквото желае Хан връща заложниците на Ентърпрайз и открива огън по кораба с цел да го унищожи. В действителност Спок предвижда коварството му и взривява торпедата във вътрешността на Венджънс, след като доктор МакКой предварително е отстранил съхраняваните в тях хора. Това поврежда сериозно кораба и допълнително вбесява Хан.

USS Vengeance going down.jpg

Повреденият Венджънс се насочва към Сан Франциско.

Повреденият Венджънс е бързо хванат в гравитационното поле на Земята и започва да пада към повърхността. Мислейки, че последователите му са мъртви Хан насочва кораба към Сан Франциско в опит да го разбие в щаб-квартирата на Звездния флот. При падането и разбиването си Венджънс унищожава забележителности като затвора Алкатраз и част от самия град.

Година по-късно Кърк ръководи възпоменателната служба в памет на всички загинали в следствие на действията на Хан, включително и в памет на убитите при разбиването на Венджънс. (Пропадане в мрака)

ЕкипажРедактиране

Вижте също: Ненаименован персонал на USS Венджънс

Технически данниРедактиране

Венджънс е създаден с идеята да бъде изцяло боен звезден кораб и е значително по-голям, по-бърз, защитен с по-съвършени щитове и по-добре въоръжен, с най-модерните и експериментални оръжия, от другите кораби във флота. Според Хан кораба е два пъти по-голям и три пъти по-бърз от Ентърпрайз. Едновременно с това Венджънс е построен за да бъде експлоатиран от минимален по численост екипаж и се ползва със значителна автоматизация на системите си. При необходимост корабът може да бъде контролиран от един човек.

ОръжияРедактиране

USS Vengeance drone.jpg

Венджънс изстрелва дрон.

Въоръжението на Венджънс включва поредица от нови мощни фазери и две гигантски въртящи се торпедни установки, които могат да се разгръщат от долната страна на чинията на кораба. Корабът може да изстрелва и дрони, който от своята страна са способни да изстрелват няколко фотонни торпеда преди да достигнат целта си.

МакетРедактиране

Малък макет на Венджънс може да се види на бюрото в кабинета на адмирал Александър Маркъс сред други известни летателни и космически апарати.

Also on Fandom

Случайно уики