FANDOM

60-те години на 24-ти век обхващат периода от 2360 до 2369 година.

През първата половина на това десетилетие Федерацията продължава да изследва дълбокия космос, но първия контакт с боргите и края на петдесет годишния период на изолация на Ромуланската звездна империя показва необходимостта от повишаване материалната и личната бойна готовност на Звездния флот. Резултат от това е проектирането и построяването на новия клас звездни кораби "Дефайънт", които са, макар и неофициално, първите изцяло бойни кораби на Федерацията.

През това десетилетие Ромуланската звездна империя прави няколко опита да разруши съюза между Клингонската империя и Федерацията. След избухването на Клингонската гражданска война през 2367 година, ромуланците осигуряват материална подкрепа на семейството на Дюрас с цел да гарантират победата му и да подкопаят добрите отношения на Империята с ОФП. Тези техни намерения се провалят след като подривните им дейности са разкрити от капитан Жан-Люк Пикар и Звездния флот, което позволява войната да завърши в полза на канцлера Гаурон.

Въпреки усилването на конфликтите в квадрантите Алфа и Бета през 60-те години на 24-ти век, иследването на космоса остава водещ приоритет за Федерацията. През 2369 е открита Бажоранската пространствена дупка, която осигурява пряка връзка между квадрантите Алфа и Делта. Впоследствие това прави възможен и контакта с Доминиона, което довежда през следващото десетилетие до най-кървавата война в историята на Федерацията.

Години Редактиране

Събития Редактиране

Зад кадър Редактиране

Първите шест сезона на Стар Трек: Следващото поколение се развиват в това десетилетие. В допълнение, първият сезон на Стар Трек: Космическа станция 9 се развива през 2369 година, припокривайки се със събитията от Следващото поколение.

2350те Времева линия
24 век
2370те

Also on FANDOM

Случайно уики