Fandom

Memory Alpha

Фазерна банка

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

"Най-добрият дипломат, когото познавам е напълно активирана фазерна банка."

- Монтгомъри Скот

Фазерна банка е термин отнасящ се за фазерни оръжия монтирани на федерационни звездни кораби. Те се употребяват от Звездния флот поне от 2233 година.

Constitution primary phaser.jpg

Техническа диаграма на главния фазер на клас Конституция.

Всяка банка съдържа един или повече фазерни излъчватели, от който се освобождава енергийния лъч и които споделят общ енергиен източник и насочваща система.

Към средата на 60-те години на 23-ти век фазерните банки на Звездния флот имат по един излъчвател и черпят енергия от презаредим източник, който е отделен от главните енергийни системи на кораба.

По същото време корабите от клас Конституция разполагат с поне дванадасет фазерни банки, които биват обикновено изстрелвани по двойки. При този модел главните банки са разположени пред сензорния купол от долната страна на чинията на кораба. Допълнителни банки са разположени по кърмата, над хангара. Банки по десния и левия борд на кораба осигуряват защита по фланговете.

Constitution phaser bank.jpg

Предната фазерна банка изобразена в схемите на кораб от клас Конституция.

През 70-те години на 23-ти век е въведена нова система, която свързва фазерите направо с главния реактор. По този начин тяхната мощност се увеличава, но недостатък е опасността при повреда на реактора по-голямата част или цялата енергия наа фазерите да бъде отрязана.

През 24-ти век броят на излъчвателите съдържащи се в стандартната фазерна банка е увеличен до такава степен, че те се разполагат в дълги ленти наричани фазерни редици. Въпреки това терминът фазерна банка продължава да бъде употребяван, особено когато става дума за единици с по-малък брой излъчватели.

През 60-те години на 24-ти век, малка федерационна фазерна банка може да бъде захранвана от 4,2 гигаватов енергиен генератор.

Also on Fandom

Случайно уики