FANDOM

Kelvin type phaser banks

Фазерни излъчватели на USS Келвин.

Constitution class refit configuration phasers

USS Ентърпрайз, стреля с предните си фазерни излъчватели.

Type8shuttle

Совалка тип-8, въоръжена с двойни фазерни излъчватели.

Фазерният излъчвател е ключов елемент в корабните и ръчните фазери, защото през него се изстрелва фазерния лъч.

Излъчватели на корабни фазериРедактиране

От 2245 до 2270 година фазерните излъчватели се вграждат в корпуса на корабите и се управляват от контролна стая от малък екип действащ в подкрепа на контрола от мостика.

Към края на 70-те години на 23-ти век са извършени някои подобрения във фазерните излъчватели като при новите модели енергия се черпи направо от уорп двигателите, което увеличава тяхната ефективност и мощ. Единственият недостатък се проявява при антиматерийна непропорцианалност фазерите биват автоматично отрязвани от енергията.

Фазерните излъчватели на корабите, по това време, обикновено са монтирани във фазерни банки, обикновено с по един или два на отделна банка. През 24-ти век банките са заменени от фазерни бойни редици, но малките космически съдове като совалки и маки изтребители продължават да са екипирани със самостоятелни излъчватели.

Според Стар Трек: Следващото поколение. Техническо ръководство , дорзалната Фазерна бойна редица на кораб от клас Галакси се състои от двеста сегмента с излъчватели.

През 2372 година, дефлекторът на USS Дефайънт е настроен да действа като еднократен фазерен излъчвател, когато корабът е атакуван от джем'хадари.

Ръчни оръжияРедактиране

Фазерният излъчвател е главен компонент на ръчния фазер.

Also on FANDOM

Случайно уики