Fandom

Memory Alpha

Фазерен излъчвател

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Kelvin type phaser banks.jpg

Фазерни излъчватели на USS Келвин.

Constitution class refit configuration phasers.jpg

USS Ентърпрайз, стреля с предните си фазерни излъчватели.

Type8shuttle.jpg

Совалка тип-8, въоръжена с двойни фазерни излъчватели.

Фазерният излъчвател е ключов елемент в корабните и ръчните фазери, защото през него се изстрелва фазерния лъч.

Излъчватели на корабни фазериРедактиране

От 2245 до 2270 година фазерните излъчватели се вграждат в корпуса на корабите и се управляват от контролна стая от малък екип действащ в подкрепа на контрола от мостика.

Към края на 70-те години на 23-ти век са извършени някои подобрения във фазерните излъчватели като при новите модели енергия се черпи направо от уорп двигателите, което увеличава тяхната ефективност и мощ. Единственият недостатък се проявява при антиматерийна непропорцианалност фазерите биват автоматично отрязвани от енергията.

Фазерните излъчватели на корабите, по това време, обикновено са монтирани във фазерни банки, обикновено с по един или два на отделна банка. През 24-ти век банките са заменени от фазерни бойни редици, но малките космически съдове като совалки и маки изтребители продължават да са екипирани със самостоятелни излъчватели.

Според Стар Трек: Следващото поколение. Техническо ръководство , дорзалната Фазерна бойна редица на кораб от клас Галакси се състои от двеста сегмента с излъчватели.

През 2372 година, дефлекторът на USS Дефайънт е настроен да действа като еднократен фазерен излъчвател, когато корабът е атакуван от джем'хадари.

Ръчни оръжияРедактиране

Фазерният излъчвател е главен компонент на ръчния фазер.

Also on Fandom

Случайно уики