Fandom

Memory Alpha

Телар

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Телар
TellarPrime.jpg
Клас: М
Тип: Планета
Местни видове : Теларит
Местоположение: Теларитска система
Квадрант Алфа
Принадлежност : Коалиция на планетите
Обединена Федерация на планетите

Телар е обитаваната и главна планета в теларитската звездна система. Тя е родния свят на теларитите - хуманоиден вид овладял уорп технологията.

Планетата е наричана също Телар Прайм като думата прайм (англ. основен, първостепенен и т.н.) се използва, за да се подчертае главната роля, която тя играе в нейната слънчева система. Редица други планети също са наричани прайм.

През 2155 година представители на Телар участват в дипломатическите преговори за създаването на Коалицията на планетите, състояли се на Земята. Шест години по-късно Телар е също сред планетите основателки на Обединената Федерация на планетите.

Ако планетоидът Вавилон се вземе за изходна точка, местоположението на Телар е отвъд срещуположната граница на Андорианската империя.

Добрият спор се счита за спорт на Телар.

След превземането на Бетазед от Доминиона, през 2374 година, Телар е изложен на пряка опасност от вражеска атака.

ПриложенияРедактиране

АпокрифРедактиране

Според Star Trek: Star Charts, Телар се намира в квадрант Алфа и дава името си на сектор "Телар" (сектор 007). Планетата е в бинарна звездна система изведтна под байеровото име 61 Лебед (лат. 61 Cygni). Телар А е звезда от клас K с величина +5, което се равнява на яркостта на Слънцето. Телар B също е звезда от клас K. Към 2378 година Телар продължава да членува в Федерацията.

Според Worlds of the Federation Телар е петата планета в системата на 61 Лебед. Светът е наричан също Мирахт и има две луни - Кера и Финда.

Star Trek Star Fleet Technical Manual посочва Обединените планети на 61 Лебед сред основателите на Федерацията.

Also on Fandom

Случайно уики