Fandom

Memory Alpha

Станция Лая Алфа

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Станция Лая Алфа
USS Enterprise-D approaches a Spacedock type station.jpg
Вид: Тип-Космически док
Собственик: Обединена Федерация на планетите
Оператор: Звезден флот
Статус: Действаща (2368)

Станция Лая Алфа е космическа станция на Федерацията от тип-Космически док, която се управлява през 24-ти век от Звездния флот. Разположена е в орбита на неназована планета.

През 2368 година USS Ентърпрайз (NCC-1701-D) превозва до тази станция оцелели от атаката на колонията Соларион IV. От тук на борда на кораба се качва мичман Ро Ларен и тук капитан Жан-Люк Пикар се среща с вицеадмирал Кенели, за да обсъдят привидната бажоранска терористична заплаха.

За заснемането на кадрите с тази станция са използвани кадрите на Звездна база 74 от епизода "11001001", които сами по себе си представляват кадрите на Космическия док на Земята от Стар Трек III: В търсене на Спок. Основната разлика тук е че оригиналният USS Ентърпрайз (NCC-1701) е заменен с USS Ентърпрайз (NCC-1701-D) без да се променя нищо друго, а тъй като последния кораб е значително по-голям това прави станциите като Лая Алфа и звездни бази 74, 84 и 133 значително по-големи като размер от Космическия док(диаметър 3,8 км и височина около 5,5 км) във филма.
Според Star Trek: Star Charts (страница 47), станция Лая Алфа се намира в системата Лая, в квадрант Алфа, в която се намира и звездната база на Лая III. От това следва, че двете инсталации може да са свързани една с друга.

Also on Fandom

Случайно уики