Fandom

Memory Alpha

Сектор

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Pathfinder sector projections.jpg

Карта показваща сектори 41751, 41752 и 41753

В звездната карография сектор, също така наричан звезден сектор или космически сектор, е понятие ознчаващо голям регион в космоса. Обикновено той съдържа в своя обем няколко звездни системи. Системата от сектори и тяхното номериране се използва от Обединената Земя, Вулкан и други космически цивилизации поне от 22-ри век.

Според Star Trek Encyclopedia, секторът е определн обем от космоса, който се простира на ширина от около 20 светлинни години. Обикновен сектор в територията на Федерацията съдържа от шест до десет звездни системи, но броят на системите в такива разположени по-близо до галактическото ядро се увеличава.

Размер и обхват Редактиране

Sector 21527.jpg

Карта на сектор 21527

Според Уилям Т. Райкър изобретяването на уорп бубината е сред най-великите достижения на човечеството, защото "преди уорп двигателя, хората са ограничени в един сектор от галактиката."

Когато през 2269 година USS Ентърпрайз е сканиран, докато преминава през непознат космически сектор, екипажът установява, че негов източник е планета в Тауренаската система, която се намира на 20 светлинни години от кораба и почти в края на сектора.

През 2365 година, като част от подготовката за операция "Прелестен ангел", USS Ентърпрайз-D сканира всички сектори в рамките на три светлинни години от сектор Онемису.

Кораб от клас Галакси е способен да сканира наведнъж пространство с радиус от 10 светлинни години, което му позволява в рамките на един ден да сканира цял сектор.

Докато пътува към планетата Барисима Прайм през 2371 година, капитан Бенджамин Сиско отбелязва, че най-близкият кораб в сектора е USS Одисей, който изследва мъглявината Хеласпонт и се намира на 20 часа път при максимална уорп скорост.

Територията заемана от расата на Рояка обхваща "огромно пространство в космоса" и включва "стотици сектори." При максимална уорп скорост на USS Вояджър би отнело над 15 месеца, за да заобиколи тази територия.

Използването на гравитационен катапулт захвърля USS Вояджър през 30 сектора в рамките на по-малко от час, пътешествие, което иначе би отнело около три години.

СъставРедактиране

Romulan Neutral Zone map.jpg

Карта на сектор Z-6

През 23-ти век, Сектор Z-6 обхваща едновременно територия на Федерацията и на Ромуланската звездна империя, включително седем Земни авантпостови станции, част от Ромуланската неутрална зона, както и Ромул и Ромии.

Секторът, в който се намира Ефекта на Мурасаки съдържа поне още четири звездни системи.

Секторът, в който се намира планетата Икония съдържа три звездни системи чийто обитатели проявяват културни сходства с иконийците.

Секторът, в който USS Ентърпрайз-D пресреща сондата от клас 8, която превозва посланик Кейлар е считан за почти изпразнен от значимо съдържания, но все пак включва четири колонии и девет аванпоста. Друг близък сектор съдържа тринадесет федерационни колонии. (TNG: Шаблон:E)

При достигането на скорост уорп 10 от совалката Кокран тя успява да събере данни за "буквално всеки кубичен сантиметър" от сектора, в който се намира или информация от пет милиарда гигаквада.

ИменуванеРедактиране

Повечето сектори носят определен номер. В някои случаи са кръстени на важна звезда/звездна система, която се намира в тях(като сектор Мутара) или получават обизначение състоящо се от име и номер (като сектор Ромбоид Дрогенар 006).

Съобразно номенклатурата приета от Федерацията, Слънчевата система и Земята се намират в сектор 001.

ПодсекториРедактиране

Подсектор е регион от космическото пространство, който е разположен в сектор. Обикновено той също носи определен номер като: подсектор 4534 и 4432 в рамките на сектор 450/32450 или подсектор 321-053 в рамките на сектор 30-489.

В последния пример числа като 053 отразяват ъгъла, под който подсектора се вижда на екран.

Списък със секториРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики