Fandom

Memory Alpha

Ромуланска неутрална зона

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Romulan neutral zone floor chart.jpg

Ромуланската неутрална зона изобразена на пода на ромуланския сенат.

Ромуланската неутрална зона е значим участък от "ничия земя" в космоса, който маркира границата между Обединената Федерация на планетите и Ромуланската звездна империя. Това е един от най-добре охраняваните региони на познатото космическо пространство като навлизането, на която и да е от двете съседни страни в зоната се счита за военно действие.

ИсторияРедактиране

Неутралната зона е пряка последица от войната между Обединенаната Земя и Ромуланската звездна империя. Мирният договор сложил край на този конфликт през 2160 година постановява създаването на буферна зона между двете сили, навлизането в която е забранено. При нарушение на тази разпоредба от страна на космически кораб изправната страна е в правото си да конфискува кораба нарушител. За охрана и наблюдение от страна на Обединената Земя, по астероиди в близост до зоната са изградени поне осем Земни аванпостови станции. Около година по-късно договорът е препотвърден при създаването на Обединената Федерация на планетите.

В продължение на повече от един век мирният договор остава ненарушен, докато през 2266 година една единствена ромуланска бойна птица прекосява Неутралната зона и унищова четири от Земните аванпостови станции. Командир Хенсън от Аванпост 4 успява да се свърже с USS Ентърпрайз (NCC-1701) и да предаде важна информация, както и жива картина от атаката и унищожението на своя аванпост. Впоследствие Ентърпрайз успява да унищожи вражеския кораб.

През 2311 година съществуването на Ромуланската неутрална зона е препотвърдено и предефинирано с договорът от Алджерон.

През 2364 година USS Ентърпрайз (NCC-1701-D) получава нареждане да разследва изчезването на поредица от аванпостове разположени покрай Неутралната зона. Първоначално заподозрени като извършители на тези враждебни действия са смятани ромуланците, но по-късно е установено, че най-вероятно изчезванията са дело на боргите.

През 2366 година ромулански дезертьор снабдява Командването на Звездния флот с информация за възможното съществуване на ромуланска база на Нелвана III, в резултат на което за тази опасност са предупредени федерационните аванпостове покрай Неутралната зона и няколко самостоятелни кораби намиращи се в близост.

Година по-късно, от схема със статуса на различни звездни кораби видяна на борда на USS Ентърпрайз (NCC-1701-D) става ясно, че USS Берлин и USS Монитор имат нареждане да патрулират зоната.

През 2373 година USS Ентърпрайз (NCC-1701-E) получава нареждане да патрулира Неутралната зона по време на второто боргско нашествие във Федерацията.

Към края на 2374 година, преди Ромуланската звездна империя да се включи във войната с Доминиона, по-голямата част от имперския флот е разположен на позиции в близост до Неутралната зона. По това време е в близост до зоната е атакуван и унищожен USS Кайро като за отговорни са посочени доминионските сили, които поради договора си за ненападение с Ромуланската империя се чувстват свободни да навлизат и атакуват цели в територията на федерацията като прекосяват Неутралната зона от ромуланската й страна.

През 2379 година преторът Шинзон се опитва да заблуди Жан-Люк Пикар с изкаване на фалшиви намерения за премахване на Неутралната зона.

Холодек симулация - капитан РайкърРедактиране

Riker personnel file 1 remastered.jpg

Ромуланската неутрална зона в служебното досие на Райкър.

През 2367 година командир Райкър губи съзнание вследствие на газове, които вдишва, докато изследва пещера на Алфа Онайъс III. Докато той е в безсъзнание мозъкът му е сканиран от неврален скенер, който използва елементи от знанията и жизнения му опит, за да създаде холодек симулация.

В тази симулация на звездна дата 49472 капитан Райкър, като командващ офицер на USS Титан, получава заповед да патрулира Неутралната зона и да осигурява тактическа подкрепа на звездна база 384.

МестоположениеРедактиране

Местоположението на различни части от Ромуланската неутрална зона е показано на няколко карти.

Сектори Редактиране

Сред известните сектори попадащи поне частично в Ромуланската неутрална зона са:

ПланетиРедактиране

Сред известните планети в Ромуланската неутрална зона са:

Вижте същоРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики