Fandom

Memory Alpha

Първи офицер

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Първият офицер е лице, което заема второто място в командната йерархия на космическите съдове, веднага след това на капитана.

На борда на федерационните звездни кораби задълженията на първия офицер включват:

  • да служи като основен съветник на капитана;
  • да осигурява изпълнението на капитанските заповеди;
  • да подготвя и обявява разписанията на служебните дежурства;
  • да поеме командването на кораба, когато капитана отсъства, е ранен или убит;
  • да работи съвместно с главния медицински офицер или корабния съветник оценяването на екипажа.

В Звездния флот позицията на първи офицер обикновено се заема от лице носещо званието командир или младши командир. Позицията е наричана също "изпълнителен офицер."

През 22 век и 23 век първият офицер служи на първо място като началник на някой от отделите на кораба и поема командването единствено, когато капитана не е на мястото си. Поради това на мостика няма специално отредено място за първия офицер, както през 24 век, а когато се налга той се мести от своята станция на командния стол.

В ранната история на флота първите офицери придружават капитаните по време на наземни мисии, но към 24 век е вече установена практиката те да ръководят назамните екипи. Практика по това време е също първият офицер да издава заповеди до офицерите на мостика дори в присъствието на капитана, който има правото да ги отменя.

Сред най-известните първи офицери в историята на Звездния флот са:

В алтернативната реалност създадена през 2233 година са известни следните първи офицери:

Списък с първи офицери Редактиране

Звезден флот на Земята Редактиране

Звезден флот на Федерацията Редактиране

Клингонска империя Редактиране

Други Редактиране

Огледална вселена Редактиране

Алтернативни времеви линии Редактиране

Приложения Редактиране

Апокрифни Редактиране

Also on Fandom

Случайно уики