FANDOM

Стандартната федерационна система за планетна класификация категоризира планетите според различни фактори като състав на атмосферата, температура на повърхността, флора и размер. Всеки клас е обозначен с буква, например, Клас M (името идва от вулканската терминология "миншара-клас") има най-подходящите условия за поддържане на хуманоиди.

Планетни класовеРедактиране

Клас Вулкански клас Описание Примери
Клас D Планетоид или луна; необитаема
Клас H Необитаема в повечето случаи
Клас J Газов гигант Юпитер, Сатурн
Клас K Приспособима с изкуствени биосфери
Клас L Трудно обитаема Индри VIII
Клас M Миншара Земна Земя
Клас N Сярна Венера
Клас T Газов гигант
Клас Y "Демон" планетата на сребърната кръв

Предполагаеми планетни класовеРедактиране

В книгата Star Trek: Star Charts, която е направена от хора, участвали в направата на Стар Трек, описва много други планетни класове, които може да се появят някой ден на екрана, но засега остават предполагаеми.

Според Star Charts, планета от Клас P е 'заледена' планета. Те имат възраст от 3 до 10 милиарда години и диаметър от 10,000 до 15,000 км. Планетите от клас P се намират в обитаемата зона на слънчевата система. Заледената планета е характеризирана от 80%+ лед и атмосфера съставена от азот и кислород. Формите на живот на планетите от клас P са издържливи растения, животни и понякога хуманоиди. Предполага се, че Брийн е планета от клас P. Обаче, според Уеюн, всъщност е свят с умерен климат, който би трябвало да се категоризира като клас M. (Когато вали...)

Примери за планети от клас P:

Also on FANDOM

Случайно уики