Fandom

Memory Alpha

Планетна класификация

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Стандартната федерационна система за планетна класификация категоризира планетите според различни фактори като състав на атмосферата, температура на повърхността, флора и размер. Всеки клас е обозначен с буква, например, Клас M (името идва от вулканската терминология "миншара-клас") има най-подходящите условия за поддържане на хуманоиди.

Планетни класовеРедактиране

Клас Вулкански клас Описание Примери
Клас D Планетоид или луна; необитаема
Клас H Необитаема в повечето случаи
Клас J Газов гигант Юпитер, Сатурн
Клас K Приспособима с изкуствени биосфери
Клас L Трудно обитаема Индри VIII
Клас M Миншара Земна Земя
Клас N Сярна Венера
Клас T Газов гигант
Клас Y "Демон" планетата на сребърната кръв

Предполагаеми планетни класовеРедактиране

В книгата Star Trek: Star Charts, която е направена от хора, участвали в направата на Стар Трек, описва много други планетни класове, които може да се появят някой ден на екрана, но засега остават предполагаеми.

Според Star Charts, планета от Клас P е 'заледена' планета. Те имат възраст от 3 до 10 милиарда години и диаметър от 10,000 до 15,000 км. Планетите от клас P се намират в обитаемата зона на слънчевата система. Заледената планета е характеризирана от 80%+ лед и атмосфера съставена от азот и кислород. Формите на живот на планетите от клас P са издържливи растения, животни и понякога хуманоиди. Предполага се, че Брийн е планета от клас P. Обаче, според Уеюн, всъщност е свят с умерен климат, който би трябвало да се категоризира като клас M. (Когато вали...)

Примери за планети от клас P:

Also on Fandom

Случайно уики