Fandom

Memory Alpha

Начална страница/Панели/Избрана статия

< Начална страница

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Избрана статия Редактиране

Алианс на Федерацията Доминион
United Federation of Planets
Dominion
Klingon Empire
Cardassian Union
Romulan Star Empire
Breen Confederacy

Войната с Доминиона е 2 годишен конфликт между Доминиона и алианса на Федерацията. Конфликтът поглъща целия квадрант Алфа в една от най-унищожителните войни в историята на цялата галактика. В края квадранта загубва като сила Кардасианския съюз, а клингонските защитни сили са изтласкани за десетилетия в тяхната територия, а катастрофален брой жертви дават всички страни.

Войната е предшествана от т.нар. Студена война между Федерацията и Доминиона, по време на която се води война между Федерацията и Клингонците (2372-73), резултат от заплахата от метаморфите. Студената война приключва с анексирането на Кардасианския съюз от страна на Доминиона, и с Втората битка за Космическа станция 9. Чак месеци по-късно Федерацията успява да си върне станцията, чрез Операция Връщане, с помощта на Клингонската империя.

Въпреки това ситуацията за Федерация продължава да е тежка, едва след включването на Ромуланската Звездна империя през 2374 на страна на Федерацията и клингонците, Алиансът успява да спечели Първата битка за Чин'тока и завзема част от територията на Доминиона.

През 2375 Брийнската Конфедерация се присъединява на страната на Доминиона. Това води до загуба на системата Чин'тока във Втората битка за Чин'тока, което сериозна осакатява флота на Алианса.

Войната приключва с Кардасианското въстание и Битката за Кардасия, което води до пълната капитулация на Доминиона.

Also on Fandom

Случайно уики