Fandom

Memory Alpha

Младши командир

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Отличителни знаци
2230s lt cmdr.png
Звезден флот, 2230те
Officer stripe, 2254-2265.png
Звезден флот, 2250те-2260те
Tos lcdr.png
Звезден флот, средата на 2260те-2270те
Mov ltcmdr.png
Звезден флот, краят на 2270те-2350те
Ml komandir.JPG
Звезден флот, 2360те-?
Vgr ltcmdr.png
Звезден флот (временно назначение)
Алтернативни отличителни знаци
Mirror ltcmdr.png
Терански Звезден флот, 22 век (Огледална вселена)
Altltcdrrank.png
Звезден флот, 2250те (Алтернативната реалност)
A.I. Starfleet LT CMDR.png
Звезден флот, 2370те (Алтернативна времева линия)

Младши командир е звание използвано във военните сили на много цивилизации.

ИсторияРедактиране

В историята на Земята този ранг има еквивалентен чин в редица земни въоръжени сили, но най-често се е използвало във военоморските сили на държавите с англо-саксонски традиции, на първо място Великобритания и Съединените американски щати. В командната йерархията това звание се намира между лейтенант и командир като еквивалентът му сред армейските звания е майор.

Употреба в Звездния флотРедактиране

Този чин е употребяван в Звездния флот поне от 60-те години на 22 век. Около век по-късно отличителните знаци на лейтенант и младши комадир, под формата на нашивки на ръкавите, са идентино до 2266 година.

През 23 век, в отделни случаи, младши комадири, които заемат високопставени позиции на кораб (като първи офицер) са упълномощени да носят отличителните знаци на командир без да бъдат повишавани.

През 24 век това звание има еквиваленти във военните сили на редица космически цивилизации като глин при кардасианците и центурион при ромуланците. Mладши комадирите от това време често служат като началници на отдели, изпълните офицери и дори като командващи офицери на по-малки кораби. Така Джадзия Дакс временно командва USS Дефаянт, докато капитан Сиско е преназначен на административна длъжност в Звездна база 375.

Това звание съществува и в паралелни реалности като Огледалната вселена, в която е използвано от Теранския Звезден флот.

Младши командири от Звездния флотРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики