Fandom

Memory Alpha

Ленърд Нимой

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Статия за истинския свят
(написана от гледна точка на истинския свят)
Ленард Нимой
Leonard Nimoy.jpg
Рождено име: Ленърд Саймън Нимой
Пол: Мъж
Дата на раждане: 26 март 1931
Място на раждане: Бостън, Масачузетс, САЩ
Дата на смъртта: 27 февруари 2015
Място на смъртта: Лос Анджелис, Калофирния, САЩ
Герой(и): Спок
Spock, 2267.jpg

Ленърд Саймън Нимой е американски актьор, запомнен с превъплащението си в ролята на първи и научен офицер Спок на борда на звездния кораб Ентърпрайз, което му печели номинация за награда Еми. Тази своя най-прочута роля той изиграва от 1964 до 1991 година в "Стар Трек: Оригиналният сериал", "Стар Трек: Анимационният сериал", "Стар Трек: Филмът", "Стар Трек II: Гневът на Хан", "Стар Трек III: В търсене на Спок", "Стар Трек IV: Пътуване към вкъщи", "Стар Трек V: Последната граница", "Стар Трек VI: Неоткритата страна", а също и в епизодите "Обединение, част I" и "Обединение, част II" на "Стар Трек: Следващото поколение". Освен това Нимой оставя дълбока следа в "Стар Трек" франчайза като режисьор, сценарист и продуцент.

Спок е озвучен от Нимой във видео игрите "Star Trek: Strategic Operations Simulator", "Star Trek: 25th Anniversary", "Star Trek: Judgment Rites" и "Star Trek Online".

През 2009 година, след близо двадесeтгодишно прекъсване, Ленърд Нимой отново се завръща като Спок във филма на Дж. Дж. Ейбрамс Стар Трек, а впоследствие, през 2013 година, и в Пропадане в мрака. Така той се превръща в единственият актьор от водещия актьорски състав, на която и да е версия на Стар Трек, който е участвал в осем от игралните филми и изобщо в най-дълго служилият във франчайза актьор - в продължение на четиридесет и девет години, от 1964 до 2013 година.

Also on Fandom

Случайно уики