Fandom

Memory Alpha

Космическа станция

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Deep space 9.jpg

Дълбок космос 9 - станция построена от кардасианците и използвана от Звездния флот и бажорнаците.

Starbase173.jpg

Звездна база 173 - космическа станция построена в близост до Ромуланската неутрална зона.

Космическата станция е изкуствено съоръжение изградено в космоса, често за да подържа някаква форма на живот във вакуумната среда. Ролите, които тя може да изпълнява са ранообразни - изследователска и отбранителна до подръжка на звездни кораби. В зависимост от това станцията може да носи и различно наименовани като например космическа лаборатория или аванпост. Съоръжение от този тип може да бъде изградено в орбита на планета или да се носи свободно в космоса.

Космически станции са изграждани и използвани от множество раси и политически формирования, сред които такива като Федерацията и Кардасианския съюз. Обикновено те се подразделят, съобразно специализацията, си на изследователски станции - с фокус върху научната дейност; корабостроителници - специализиращи в изграждането на звездни кораби; космически докове- представляващи орбиталните части на звездните бази.

Често тези съоръжения са изграждани като аванпостове - отбранителни или културни твърдини разположени по границите на междузвездните политически сили. Космическите станции на Федерацията, които са разположени по далечните краища на територията й обикновено носят наименованието "Дълбок космос" последвано от съответен номер. В случая на Дълбок космос 9, станцията дори се намира в неутрална територия извън пределите на ОФП, а на около 50 светлинни години от нея се намира вулканска космическа станция.

Терминът е използван в необичаен смисъл от командир Уилям Райкър, който нарича станция Фарпойнт космическа станция.

Also on Fandom

Случайно уики