Fandom

Memory Alpha

Контролна стая за фазери

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Phaser Control Room.jpg

Контролна стая за фазери около 2266-та година

Контролната стая за фазери е помещение на борда на ранни космически кораби на Звездната флота, като например USS Ентърпрайз (NCC-1701) от клас Конституция. Както името предполага, целта на тази стая е да контролира различните функции на корабните фазерни оръжия, като например кога да стрелят. Токсичен охладител за фазери е прекаран през тази секция на кораба.

Също така, тази стая може да бъде използвана като резерва за компютърния контрол, в случай че главните електрически вериги за контрол на фазерите се повредят. (Шаблон:TOS)

Зад кадърРедактиране

За контролната стая за фазери са използвани декорите от енжинерното отделение. Панелът за контрол на фазерите е зает от същите декори – той е панелът, на който Кевин Райли седи и двата пъти, когато е на сцената, както и конзолата, която Кърк използва, за да осуети плана на Хан да унищожи кораба в епизодът Шаблон:E. Панелът е преместен във втори сезон, когато ниша и врата заемат мястото му.

Предполага се, че корабите, построени в ранния 24-ти век разполагат с достатъчно развита технология, правейки контролните стаи за фазери непотребни. Някои изключения са корабите от класовете Съзвездие, Миранда и Екселсиор, които може да са продължили да ги използват като резерви до средата на 24-ти век. Възможно е, обаче, тези класове по-късно да са били автоматизирани, правейки използването на контролните стаи за фазери ненужно, освен за поддръжка на самите фазери.

Also on Fandom

Случайно уики