Fandom

Memory Alpha

Контраадмирал

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Контрадмиралски отличителни знаци
Ent radm.png
Звезден флот на Обединената Земя
Tmp radm-epaulet.png
Tmp radm.png
Звезден флот, средата на 2270те
Mov radm.png
Mov radm-sleeve.png
Звезден флот, краят на 2270те-2350те
TngS1 radm.png
Звезден флот, 2364
Контраадмирал2365.JPG
Звезден флот, 2365-?
Контраадмирал (долна половина)
TngS1 radmlh.png
Звезден флот, 2364

Контраадмирал е адмиралско звание използвано във въоръжените сили на много цивилизации. Исторически във военноморските сили офицер с такова звание е по-висшестоящ от комодор и по-нисшестоящ от вицеадмирал. Тази традиция е възприета от Звездния флот с известно изменениет, дотолкова доколкото през втората половина на 24 век рангът е разделен на две степени наречени горна и долна половина. Контраадмиралът от долна половина изглежда заменя званието комодор.

ИсторияРедактиране

В началото и средата на 22 век контраадмиралите от Звездния флот на Обединената Земя (като Даниел Ленард) носят отличителен знак от двете страни на сакото на униформата състоящ се от два квадрата затворени в правоъгълна рамка. Тези офицери имат и няколко нашивки на ръкавите означаващи ранга им (три ивици в една група и една ивица отделно, към маншета).

Около век по-късно контраадмиралите (като Джеймс Т. Кърк) все още носят сходни отличителни нашивки на ръкавите, но на раменете вече носят и пагони с една осемлъчна звезда. През 80-те години на 23 век Звездния флот въвежда изцяло нова служебна униформа. При нея отличителните знаци на контраадмирал се състоят от значка, която се закача на рамото, върху закопачалката на сакото, и бродирана нашивка на ръкавите. Значката се състои от кръгла пластинка върху която са разположени четири златни върха на стрели сочещи към центъра.

От средата на 24-ти век до към 2364 година е възприета нова адмиралска униформа. Отличителните знаци на званието контраадмирал са повлияни от разделянето му на две степени и премахването на ранга комодор. Така контраадмиралът от горна половина носи триъгълна адмиралска нашивка със седем звезди, под която се поставя една кръглa "звездичкa", a този от долна половина носи единствено нашивката.

След 2365 година е възприета по проста система, при която званието контраадмирал е означено от правоъгълна плочка с две(съответно една за долна половина) "звездички". която се носи на яката и ръкавите.

Контраадмирали от Звездния флотРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики