Fandom

Memory Alpha

Клас M

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Earth.jpg

Земята - планета от клас Миншара

В планетната класификация, планета или планетоид от клас M се характеризира с изобилие от вода на повърхността и атмосфера, богата на азот, с кислород и други елементи. Планетите от клас M са наричани от вулканците клас Миншара през 22 век. Животът е често срещан на планетите от клас M; те са богати на растителност, животни и често са обитавани от местни хуманоиди.

Примери за планети от клас M са: Земя, Вулкан, Кардасия Прайм, Бажор, Ромул, Бетазед, Ференгинар и Кронос.

Зад кадър Редактиране

Терминът "клас M" е използван за първи път в епизода "Клетката" за да се опише планетата Талос IV.

Спок нарича планетата от епизода "Връщане в утрешния ден" клас M въпреки унищожената атмосфера, което може да значи, че клас M не се характеризира само с поддържането на живот. Той може да е имал предвид, че планетата е била от клас M преди да загуби атмосферата си.

Според Star Trek: Star Charts, планетите от клас M са на възраст от три до 10 милиарда години и имат диаметър от 10,000 до 15,000 километра. Те се намират н обитаемата зона на слънчевата система.

Also on Fandom

Случайно уики