Fandom

Memory Alpha

Кио

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Keogh.jpg
Капитан Кио
Пол: Мъж
Раса: Човек
Организация: Звездния флот на Федерацията
Ранг: Капитан
Статут: Загинал
Починал: 2370
Игран от: Алан Опенхаймер

Кио е офицер от Звездния флот, служил през през 2370 година като капитан на звездния кораб USS Одисея.

През 2369 година има среща с Джадзия Дакс, след което и двамата си зграждат представа за другия като "арогантна" личност. 'Кио смята, че тя не отдава достатъчно уважение на капитанския му ранг, а Дакс счита, че той се държи с нея като с дете, въпреки че тя има седем живота зад гърба си. Все пак към следващата година капитанът е натрупал достатъчно уважение към нея, за да и предложи да служи на борда на кораб от клас "Галакси", но Дакс му отказва, заявявайки че е доволна от положението си.

През същата 2370 година Кио е натоварен с мисията да спаси Бенджамин Сиско от джем'хадарски плен и да прецени заплахата, която представлява Доминиона. По време на операцията USS Одисея и придружаващите го USS Меконг и USS Ориноко преминават през Бажоранската пространствена дупка, но бързо попадат на три джем'хадарски щурмови кораба, с които започват битка. Оказва се, че щитовете на Одисея са неефективни срещу неприятелските сфазирани поларонови лъчи, в резултат от което корабът поема няколко преки попадения и тежки щети. В отговор Капитан Кео нарежда енергията от щитовете да бъде пренасочена към фазерите. Джем'Хадарите се възползват от това и един от корабите им умишлено се самоунищожава като се сблъсква с USS Одисея.

В следствие от сблъсъка се стига до неконтролируем пробив в уорп ядрото на кораба от клас „Галакси“, което довежда до пълното му унищожение и загубата на целия присъстващ екипаж. Така макар и основната цел на мисията да е постигната и Бенджамин Сиско да е спасен, цената на успеха е живота на 'Кио и целия му екипаж.

Според неканонични източници пълното име на капитана е Деклан Кио.

Also on Fandom

Случайно уики