Fandom

Memory Alpha

Квадрант Бета

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Betaquadrant.jpg

Квадрант Бета е традиционното наименoвание на една четвърта част от галактиката Млечен път. В негово непосредствено съседство се намират квадрантите Алфа и Делта. Една четвърт от галактическото ядро е разположена в този квадрант.

Ромуланската звездна империя и Клингонската империя притежават значими територии в квадрант Бета като родният свят на клингонците, Кронос, е разположен в този квадрант.

ИсторияРедактиране

През 2293 година USS Екселсиор, под командването на капитан Хикару Сулу, завършва тригодишна изследователска мисия в квадрант Бета, която включва и каталогизиране на газови аномалии.

През 2363 година капитан Лиса Кюсак и екипажът на USS Олимпия започват седемгодишна изследователска мисия в квадрант Бета. След края на тази мисия, по време на завръщането си към територията на Федерацията, корабът се разбива на планета в рутарианския сектор. USS Дефайънт осъществява контакт с Кюсак, докато ескортира конвой към веганската система, посредством времева аномалия.

В алтернативна времева линия, USS Вояджър използва квантов слипстрийм двигател, за да прекоси квадрантите Делта и Бета преди да се разбие на планета от клас L в сектор Такара, на няколко парсека от квадрант Алфа. Също в тази времева линия Разузнаването на Звездния флот успява да се сдобие с боргски времеви предевател от останките на боргски куб в квадрант Бета.

ПриложенияРедактиране

Вижте също Редактиране

Свързани статии Редактиране

Зад кадърРедактиране

Раса позната като Фен Домар, с която Вояджър влиза в конфликт в алтернативна времева линия, найвероятно произлиза и е разположена в квадрант Бета.

STO galaxy map.png

Картата от Star Trek Online показваща ромуланската и клингонската територия в квадрант Бета.

В повечето апокрифни творби ,като романите и игрите, територията на Клингонската империя и Ромуланската звездна империя са поставени изцяло в квадрант Бета, където се простира и част от Федерацията.

Според Star Trek Encyclopedia Земята и Слънчевата система са разположени на границата между квадрантите Алфа и Бета. Това твърдение изглежда е подкрепено от графики показани в епизода "Адска година, част I" и "Стар Трек IX:Бунтът".[1] Изявления от Стар Трек: Космическа станция 9 и Стар Трек: Вояджър, обаче поставят Земята от страната на квадрант Алфа.

Според Star: Trek Star Charts квадрант Бета е люлка на много от известните раси включително вулканци, андорианци, орионци, болианци, сон'а, кориданити, аксанарци, наусиканци, сулибани, горни и т.н. Според същият източник някои от първите пътешествия на Ентърпрайз (NX-01) са в квадрант Бета.

Also on Fandom

Случайно уики