Fandom

Memory Alpha

Кардасия

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Кардасия
CardassiaPrime2375.jpg
Клас: М
Тип: Планета
Спътници: 1 луна
Местни видове : Кардасианец
Местоположение: Кардасианска система
Квадрант Алфа
Принадлежност : Кардасиански съюз
Доминион (2374-2375)
Cardassia.jpg

Кардасия е втората по ред, но най-важна планета в Кардасианската система и притежава един естествен спътник. Това е родния свят на кардасианците и столицата на Кардасианския съюз. За две години, от 2374 до 2375, Кардасия е основен съюзник на Доминиона в квадрант Алфа.

Планетата е наричана също Кардасия Прайм като думата прайм (англ. основен, първостепенен и т.н.) се използва, за да се подчертае главната роля, която тя играе в нейната слънчева система. Редица други планети също са наричани прайм.

МестоположениеРедактиране

Кардасия е планета разположена в квадрант Алфа.

През 2375 година относителното местоположение на Кардасия спрямо други обекти като Бажор, Ференгинар и Звездна база 375 е отбелязано върху тактическа карта показана по време на тактически брифинг на борда на космическа станция Дълбок космос 9.

Според Стар Трек:Дълбок космос 9. Техническо ръководство, (стр. 3) точното разстояние между Кардасия и Бажор е 5,25 светлинни години. Според звездно-картографсткакарта от същата страница на източника, Кардасия се намира в сектор Бажор. [1]

По-късно през същата година, местоположението и орбиталния път на Кардасия в рамките на Кардасианската система също са отбелязани върху тактическа карта показана по време на тактически брифинг на борда на космическа станция Дълбок космос 9.

ХарактеристикиРедактиране

За характерните условия на живот на повърхността на Кардасия говори предпочитанието на кардасианците към по-тъмната, по-топла и влажна околна среда.

Кардасия е беден на природни ресурси свят, като редкия минерал джевонит е един от малкото налични такива.

Географски обектиРедактиране

Градове

Забележителности

Флора и Фауна Редактиране

ИсторияРедактиране

Вижте: Кардасианска история

Преди военните да установят контрол над управлението, Кардасия е считана за дом на изкуство и архитектура заемащи челно място в целия квадрант Алфа. Някогашната блестяща кардасианска цижвилизация изпада в период на тежък упадък, който предизвиква масов глад и върлуване на болести довели ди смъртта на милиони. Поради това и недостига на приросни ресурси Кардасия поема по пътя на милитаризма и насилствената експанзия, което довежда до окупацията на Бажор и по-късно последвалите войни с Обединената Федерация на планетите. Необходимоста от финансиране на тази агресивна политика дава повод на кардасианските военни да плачкосат и разрушат голяма част историческото наследство на планетата.

Поради неуспехите във военните конфликти с Федерацията и най-вече поради избухналата през 2372 година война с Клингонската империя, Кардасия е принудена да търси помощ от Доминиона, обявявайки се за негов съюзник през 2373 година, което скоро е последвано от нова още по-унищожителна война.

След близо две години на саможертва в името на съюза с Доминиона населението на Кардасия въстава срещу бившите си съюзници, които са се превърнали междувременно в окупатори. Като наказание е унищен град Лакариан с всички негови 2 милиона жители. Това предизвиква още по-бурни вълнения и дезертирането на кардасианския флот и армия, които започват да се сражават на страната на Федерационния Алианс. В резултат Доминионът започва масово изтребление на населението на Кардасия като за краткото време до края на войната загиват повече от 800 милиона от нейните жители, а голяма част от повърхността е превърната в пепелище.

Зад кадърРедактиране

Cardassian Court TV.jpg

Кардасиански съдебен процес е излъчван на живо по улиците на Кардасия.

Според Херман Зимерман вдъхновението за физическия образ на Кардасия идва от романа "1984" на Джордж Оруел и според него "спартански, безкомпромисен и безмилостен са все прилагателни, който могат да се използват, за да се опише Кардасия."

Според Star Trek: Star Charts, звездата около която обикаля планета носи името Кардасия и е от клас К с яркост сто пъти по-голяма от тази на Слънцето. Кардасианската система се намира в сектор, който носи нейното име и в близост до съседния сектор Бажор. Кардасия Прайм е шестата планета в системата, нейния столичен град е Лакат, а населението й възлиза на 7,9 милиарда. Уорп технологията е открита от кардасианците през 1925 година. Сред главните забележителности са Имперкия площад, Лакарианския увеселителен парк и Кулатския университет.

Also on Fandom

Случайно уики