Fandom

Memory Alpha

Капитан на флота

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Garth.jpg

Гарт - един от известните капитани на флота.

Капитан на флота (или флотски капитан) е звание давано на капитан, на който са възложени отговорности различни от тези на капитан на звезден кораб. В командната йерархия е възможно то да стои над ранга на капитан и дори комодор, въпреки че като цяло то съществува непостоянно като самостоятелно звание.

През 2265 година Кристофър Пайк е повишен в капитан на флота и предава командването на USS Ентърпрайз на Джеймс Т. Кърк. Годинa по-късно Пайк участва в учебни маневри на борда на остарял кораб от клас J, когато се случва инцидент фовел до гибелта на много кадети. Флотският капитан от своя страна успява с лична намеса да спаси голяма част от пострадалите, но вследствие на това той остава напълно инвалидизиран. Въпреки претърпените извънредно тежки травми, Пайк остава в списъка на офицерите с командно звание на действаща служба.

През 60-те години на 23 век капитан на флота Гарт е един от най-високо декорираните офицери на Звездния флот, известен още като героят от битката при Аксанар.

ПриложенияРедактиране

Зад кадърРедактиране

Върху табелата на вратата на кабинета на Пайк в Звездна база 11 е изписано единствено "Капитан Кристофър Пайк", което води към извода, че капитан на флота може да е почетна титла, а не действително военно звание. Въпреки това Кърк изрично заявява, че е Ентърпрайз е "привикан от капитан на флота Кристофър Пайк", с когото той се е срещал преди при "повишаването му в капитан на флота". Товаспоменаване, обаче става във трейлър на "Менажерита, част I". В епизода и последвалата го част II Пайк не е наричан капитан на флота.

FleetCapt.jpg

Отличителният знак от Star Trek Encyclopedia.

В Star Trek Encyclopedia е показан отличителен знак (под формата на характерните за този период значки, които се закачат на униформата) на флотски капитан носен след края на 70-те години на 23 век. На екран обаче такъв знак не се появява, а за самото звание не съществува какъвто и да е друг отличителен знак в униформите от който и да е период. Това навежда на мисълта, че капитан на флота може да е просто титла давана на старши капитани.

Star Trek: The Next Generation Officer's Manual също говори за званието капитан на флота като го отрежда на ръководителите на инженерни екипи занимаващи се с проектирането на кораби. Уточнява се, че в целия Звезден флот има само трима флотски капитан отговорни съответно за проектирането на крайцери, разрушители и ескорти. Пак там се твърди, че отличителния знак на капитан на флота, носен на униформата, са пет кръгчета (по традиция наричани "звездички"), а самото звание дори стои над чина комодор.

Also on Fandom

Случайно уики