Fandom

Memory Alpha

Звездна база 234

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

ЗБ 234 планета.jpg

Планетата, на която е разположена базата.

USS Sutherland at Starbase 234.jpg

USS Съдърланд в сух док принадлежащ на Звездна база 234.

Звездна база 234 е база на Федерацията разположена до териториите на ромуланската и клингонската империи.

След началото на клингонската гражданска война, през 2367 година, USS Ентърпрайз (NCC-1701-D) напуска Кронос и пристига в Звездна база 234. По това време базата е под прякото командване на адмирал на флота Шанти. Капитан Жан-Люк Пикар се среща с нея, за да обсъдят плана му за блокада на клингоно-ромуланската граница чрез флотилия от звездни кораби, които да изградят тахионна мрежа за засичне на преминаващи ромулански кораби. След като получава съгласието на Съвета на Федерацията адмиралът одобрява плана и нарежда на Пикар да го приведе в изпълнение. Флотилията създадена за целта се състои от всички кораби, които по това време са в Звездна база 234 и на един ден път растояние от нея.

През 2368 година адмирал на флота Бракет нарежда на USS Ентърпрайз (NCC-1701-D) да се яви в тази база след мисията за тераформиране на Дораф IV. След пристигането на кораба адмиралът и капитан Пикар обсъждат чувствителния проблем засягащ изчезването на посланик Спок и последвалото разкритие за неговото присъствие на Ромул.

Според Star Trek: Star Charts (стр 63), Звездна база 234 се намира в квадрант Бета.
Звездна база 234 е спомената в серията от романи "Star Trek: Destiny", в която базата се намира под командването на Оуен Парис и е унищожена след боргска атака през 2381 г.

Also on Fandom

Случайно уики