Fandom

Memory Alpha

Звездна база 1

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Звездна база 1
Starbase 1.jpg
Собственик: Обединена Федерация на планетите
Оператор: Звезден флот
Статус: Действаща (2259)

В алтернативната реалност Звездна база 1 е космическа станция на Федерацията построена преди 2258 година в орбита около Земята.

ХарактеристикиРедактиране

Базата се състой от огромна централна сферична част, в която са съсредоточени постоянно обитаваните зони и космически док. Космическият док се състои от вътрешен пръстен, който е свързан с екватора на сферата, и шест големи секции с формата на чиния, които на свой ред са свързани с пръстена посредством части наподобоващи спиците на колело. Шестте многопалубни секции са означени с латинските букви A, B, C, D, E и F като във всяка една от тях се намират шест места за скачване/акостиране на кораби носещи номера от 1 до 6. Всяко място е снабдено с подвижни скоби за скачване, които се прикрепват за корпусите на скачилите се кораби.

ИсторияРедактиране

През 2358 година USS Ентърпрайз е скачен със Звездна база 1 в изчакване да се отправи на първата си мисия в космоса, но получаването на зов за помощ от Вулкан променя тези планове. Налага се скачените по това време с базата кораби да окажат съдействие на планетата. Така е сформирана група състояща се от USS Антарес, USS Армстронг, USS Фарагът, USS Худ, USS Мейфлауър, USS Нютон, USS Одисея, USS Труман, USS Уолкот и USS Ентърпрайз. Всички кораби, без последният, са впоследствие унищожени от Нарада след пристигането им при Вулкан. Ромуланският кораб по-късно атакува и Земята, но тази атака е насочена единствено срещу планетата и не засяга Звездна база 1.

USS Enterprise docked at Starbase 1.jpg

USS Ентърпрайз скачен със Звездна база 1.

Година по-късно Звездна база 1 отново е начална точка на мисията на USS Ентърпрайз за залавянето на ренегата Джон Харисън. При потеглянето на кораба, капитан Джеймс Т. Кърк нарежда всички котви да бъдат издърпани, а скобите за скачване прибрани.

ПриложенияРедактиране

Зад кадърРедактиране

На екрана единствените използвани наименования за тази станция са "космически док" и "док контрол", но в сценарият на Стар Трек тя е кръстена Звездна база 1.

АпокрифРедактиране

Според "Star Trek Online", както и романите "Tales of the Dominion War" и "Articles of the Federation", в главната реалност Звездна база 1 е другото наименование на Космическия док на Земята.

Според източници като "Стар Трек: Федерация - първите 150 години" първата Звездна база 1 е построена от Звездния флот на Обединената Земя на планетата Берингария VII, но е унищожена в хода на Ромуланската война.

Also on Fandom

Случайно уики