Fandom

Memory Alpha

Дълбок космос 5

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Дълбок космос 5
Deep Space 5.jpg
Собственик: Обединена Федерация на планетите
Оператор: Звезден флот
Статус: Действаща (2373)

Дълбок космос 5 е космическа станция на Федерацията, която се управлява през втората половина на 24-ти век от Звездния флот. Тя е разположена в близост до планетата Ивор Прайм и е отговорна за създаването на нови звездни кораби.

В алтернативна квантова реалност, посетена от Уорф през 2370 година, Дълбок космос 5 е обект на прикрито наблюдение от страна на Кардасианския съюз. Кардасианците успяват да препрограмира телескопа Аргус за да шпионират не само тази инсталация, но също и Звездна база 47, колонията Йадара и флотските корабостроителници Утопия планиция.

През 2373 година Дълбок космос 5 докладва за пълното унищожение на колонията на Ивор Прайм. Скоро след това е установено, че отговорни за атаката са боргите, които са започнали второ нашествие в територията на Федерацията.

Според Star Trek: Star Charts Дълбок космос 5 се намира в квадрант Бета.
Станцията е спомената в няколко романа като според "Къща от карти" тя се намира близо до сектор 221-G и e командвана от адмирал Едуард Джелико. Ремонтираният и обновен USS Екскалибур е изстрелян от Дълбок космос 5 за мисията му да предостави хуманитарна помощ в споменатия сектор.

Also on Fandom

Случайно уики