Fandom

Memory Alpha

Договор от Алджерон

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Договорът от Алджерон е мирен договор сключен от Обединената Федерация на планетите и Ромуланската звездна империя през 2311 година, след "Тоумдския инцидент". Той е подписан около 160 години след края на войната между Обединенаната Земя и ромуланците.

Този договор вероятно е подписан на планетата Алджерон IV.

Основна клауза на този документ препотвърждава и предефинира съществуването на Ромуланската неутрална зона като всяко навлизане в нея, от която и да е от двете страни, без необходимото предварително уведомление се приема за военно действие. Освен това договорът изрично забранява разработването и използването на маскиращи устройства от Федерацията. През 2358 година капитан Пресман прави опит да заобиколи тази забрана като провежда тайно изпитание на фазиращо маскировъчно устройство, което поне от части е разработно със съдействието на разузнаването на Звездния флот, на борда на USS Пегас.

Макар да не е споменато на екран има значима вероятност Отдел 31 да е пряко отговорен за този нелегален експеримент и последвалото веднага след провала му покриване на всяка информация за случилото се.
През 2374 година Звездния флот създава голям брой саморепликиращи се мини с маскировъчна способност без споменаване на оплаквания от страна на ромуланците. Това навежда на възможността забраната установена с договора да важи единствено за употребата на маскиращи устройства на борда на космически кораби, а самите устройства на мините може да имат клингонски произход.

През 2371 година е направено изключение, по съгласие на двете сили сключили договора, целящо да направи възможна ограничената употреба на предоставено от ромуланците маскиращо устройство. Това устройство е монтирано на USS Дефайънт с позволение да бъде използвано единствено в квадрант Гама срещу предоставяне на цялата информация събрана от кораба при проучване на този регион на космоса. Въпреки това капитан Бенджамин Сиско на няколко пъти е принуден да наруши това условие като използва устроийството в квадрант Алфа.

Според Сиско към екипажа на кораба трябва да се присъедени поне един ромулански офицер (Т'Рул), който да работи с устройството и да си осигури охраната му. В действителност след единствената поява на Т'Рул друг подобен офицер не е виждан на борда на USS Дефайънт.

В антивремевото бъдеще на Кю, Федерацията притежва и открито използва маскировъчна техонология, а Ромуланската звездна империя е превзета от Клингонската империя, което обезсилва договора от Алджерон .

Also on Fandom

Случайно уики