Fandom

Memory Alpha

Дейта

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Data, 2379.jpg
Младши командир Дейта (2379)
Пол: Мъж
Раса: Андроид тип-Сунг
Ранг: младши командир
Статут: Починал
Роден: 2 Февруари 2338 (дата на активиране)
Починал: 1893
2379
Баща: д-р Нуниен Сунг (създател)
Майка: Джулиана Сунг
Братя и сестри: Лор ("брат");
Б-4("брат")
Деца: Лал ("дъщеря")
Роднини: д-р Айра Грейвс("дядо");
д-р Арик Сунг ("прародител")
Игран от: Брент Спайнър
Data, 2366.jpg
Младши командир Дейта (2366)

"Избрах да повярвам, че съм личност, че имам потенциала да бъда повече от сбирка вериги и суб-процесори."

- Дейта, 2369

Младши командир Дейта е хуманоиден андроид от тип-Сунг, първи и единствен по рода си постъпил на служба в Звездния флот. Той е изграден от д-р Нуниен Сунг през 30-те години на 24-ти век, но скоро след това създателят му е принуден да го изостави. Откриването и окончателното му активиране през 2338 година от екипажа на кораба USS Триполи отваря пътя му към флота.

Дейта прекарва по-голямата част от кариерата си на офицер на борда на USS Ентърпрайз (NCC-1701-D) и USS Ентърпрайз (NCC-1701-E), където служи под командването на капитан Жан-Люк Пикар. Годините му на борда на тези знаменити звездни кораби са изпълнени с редица уникални предизвикателства - от непрестаните му опити да разбере човешката природа до защитата на основните му права като разумно същество и гражданин на Обединената Федерация на планетите. През 2379 година Дейта бива унищожен, след като се жертва, за да спаси Ентърпрайз и екипажа му.

Доблестната служба на единствения андроид в редиците на Звездния флот нееднократно е отбелязвана с награждаването му с множество най-високи отличия и медали, сред които Медал на честта и Звезден кръст.

Also on Fandom

Случайно уики