Fandom

Memory Alpha

Девети флот

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Девети флот е един от флотове на Звездния флот взели участие във войната с Доминиона.

Към средата на 2374 година е планирано елементи от Девети, Втори и Пети флот да предприемат опита за отвоюването на Дълбок космос 9. Ангажираните сили от този флот, обаче изостават в придвижването си с един ден спрямо тези от другите два флотове и не успяват да достигнат сборния пункт при Звездна база 375 навреме, за да потеглят с останалта част от новосформираната бойна група.

Към звездна дата 51247.5 Дълбок космос 9 е обозначен като щабквартира на Девети флот и генерал Марток е назначен за негов върховен командващ. Сред звездните кораби част от флота са USS Акаги, USS Екзитър, USS Потьомкин, USS Съдърланд и IKS Ротаран. Към състава му по-късно са причислени и множество клингонски кораби.

По-късно през същата година Девети флот, включително USS Дефайънт и няколко скитника, провежда учебни маневри.

Към средата на 2375 година Марток обявява плана си да поведе силите си в атака на базата на Трелка V и няколко други големи цели във вътрешността на Кардасианския съюз. Бенджамин Сиско отбелява, че за да се унищожи базата ще е необходим половината Девети флот, за което Марток пояснява, че неговото намерение е да провежда по-скоро "кавалерийски рейдове" с цел да всее хаос във вражеската територия без да се ангажира с генерално сражение включващо големи сили.

Сред корабите от Девети флот, които участват в рейда на Марток са IKS Ч'Танг, IKS Малпара и IKS Силвин.

Also on Fandom

Случайно уики