Fandom

Memory Alpha

Главнокомандващ

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Starfleet CIC 2293.jpg

Главнокомандващият през 2293 г.

Главнокомандващият е върховния командир на всичките въоръжени сили или друг подобен тип организации. Ако личността заемаща тази позоция принадлежи към военни структури и йерархия, тя обикновено е офицер носещ най-висшето военно звание.

В историята на Земята редица държави са отреждали тази роля на своя държавен глава. Такъв например е бил президентът на Съединените американски щати, а Ейбрахам Линкълн изпълнява ролята на главнокомандващ по времето на Американската гражданска война.

Позицията на главнокомандващ на Звездния флот е заемана от старши офицер със звание адмирал на флота, който приема заповеди единствено от Съвета на Федерацията и неговия председател.

В Огледалната вселена Спок заема поста на главнокомандващ в неизвестен период от време между 60-те години на 23 век и 60-те години на 24 век.

ПриложенияРедактиране

Вижте същоРедактиране

Зад кадърРедактиране

В Стар Трек VI: Неоткритата страна главнокомандващият е наречен едниствено със собственото име Бил, което е вероятно скъсената форма на името Уилям, а фамилното име не се посочва (в новелизацията на Филма, обаче той е назован адмирал Смайли). Неговата униформа видимо се отличава от тази на другите адмирали с двойния си златен кант на мундира (вместо единичен като при адмиралите и комодорите), трите златни лампаза на панталоните и значително по-голям, като размер, отличителен знак за ранга му адмирал на флота върху ръкава.

Адмирал на флота Хари Мороу, който е представен в Стар Трек III като "командир на Звездния флот" може да е заемал позицията на главнокомандващ, което е потвърдено от новелизацията на филма, а новелизацията на Стар Трек IV установява, че той е бил наследен на тази позиция от адмирал на флота Картрайт.

В развиващият се близо 90 години по-късно сюжет на DS9 епизода Изгубен рай, президентът на Федрацията Джареш-Иньо определя себе си като "главнокомадващ" на вицеадмирал Лейтън. Последният заема позицията на началник операции на Звездния флот, над която няма признаци да стои друга по-висша позиция освен тази на самия президент. Така изглежда, че началникът операции на Звездния флот от този период е равнопоставен като позиция в командната йерархия на предишния главнокомандващ на Звездния флот. Трябва да се отбележи обаче, че когато контраадмирал Кърк заема поста на началник операции над него има друг висшестоящ от флота в лицето на адмирал Ногура.

Also on Fandom

Случайно уики