Fandom

Memory Alpha

Вулкан (планета)

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Вулкан
Vulcan, 2286.jpg
Клас: М
Тип: Планета
Местни видове : Вулканец
Местоположение: Вулканска система
Квадрант Алфа
Принадлежност : Коалиция на планетите
Обединена Федерация на планетите
HMS Bounty leaves Vulcan.jpg

Вулкан е обитаваната планета от клас М, люлка на вулканската раса и цивилизация. Тя е част от Вулканската звездна система, която се намира в квадрант Алфа на галактиката.

Вулкан е сред планетите основателки на Коалицията на планетите, през 2155 година, и на Обединена Федерация на планетите, през 2161 година. Два века по-късно, по време на войната с Доминиона, Вулкан е равностоен по своето стратегическото значение на светове от ранга на Андор, Беренгария VII и Земята.

МестоположениеРедактиране

Вулкан се намира на разстояние малко повече от 16 светлинни години от Земята и в близост до Андория.

През 70-те години на 23-ти век, кораб от клас Конституция, който се движи от Земята с уорп скорост може да достигне Вулкан в рамките на четири дни.

Характеристики Редактиране

Vulcan from Orbit, 2154.jpg

Вулкан през 2154 г.

Vulcan from orbit, Amok Time remastered.jpg

USS Ентърпрайз в орбита около Вулкан през 2267 г.

Вулкан притежава значително по-силна гравитация, по-рядка атмосфера и по-високи температури от Земята. Климатът се отличава със суровостта си, поради което огромната част от повърхността е обхваната от големи пустини. Характерни за релефа на планетата са също така планински вериги и разпръснати, малки по мащаби морета. В пустинните райони често бушуват електрически пясъчни бури. Към средата на 23-ти век, фразата горещ като Вулкан е нормална част от жаргона.

В административен план, Вулкан е разделен на провинции. Планетата притежава редица забележителности, включително няколко активни вулкана, древни руини и полета от лава.

Сред другите важни места са храмът на Амонак, храмът на Т'Панит и светилището Т'Карат.

Вулкан притежава няколко природни резервати.

История Редактиране

Vulcan, 2366.jpg

USS Ентърпрайз-D в орбита около Вулкан през 2366 г.

Вижте също: Вулканска история

Първите контакти на Вулкан с инопланетяни не се превръща в предмет на митове и легенди, както в историята на Земята. Поне няколко такива конакти са известни, и според Спок, чужденците напускат Вулкан придобили много по-голяма мъдрост.

Още от средата на 20-ти век, Вулкан осъществява контакти с теларитити и, тайно, с човеците. Към края на 21-ви и началото на 22-ри век, планетата има установени контакти с човеците, кардасианците клингонците, толианците, трилите, както и с редица други раси.

През 2152 г., на Вулкан има повече от милион лекари. (

През 22-ри век, смъртното наказание все още съществува и се налага за малък брой престъпления, включително за държавна измяна.

Към средата на същия век, Вулкан все още се влияе от исотрическите си конфликти с Андория, контролира правителството на Корида и разменя посланици с Земята, Кронос и други планети. След Вавилонската криза, Вулкан се нарежда сред световете основатеи на Коалицията на планетите, а през 2161 година и на Обединената Федерация на планетите.

In the mid-2280s, this planet sent cargo containers to Regula. (Шаблон:Film)

Тобин Дакс се среща с Иложа от Прим по време на заточението на кардасианеца на Вулкан.

През ранните месеци на Войната с Доминиона, Пети флот се сражава с доминионските сили близо до Вулкан.

През 2374 година, Ишка получава специално разрешение от великия негус Зек да напусне Ференгинар и да замине за Вулкан, където да претърпи операция за повдигане на ушите. При завръщането си тя е пленен от Доминиона.

По-късно през същата година Доминионът превзема Бетазед, което, според майор Кира, му дава възможност да застраши Вулкан. Скоро след това тя потвърждава струпването на доминионски сили на превзетата планета в подготовка за атака над Вулкан.

Според Роналд Д. Мур сценаристите на Стар Трек: Космическа станция 9 са обмисляли дали Вулкан да не бъде превзет от Доминиона в епизода "На бледата лунна светлина", но в крайна сметка са решили превзетата планета да е Бетазед, защото Вулкан е прекалено важен.

През 2375 година, Джулиан Башир се оплаква на Майлс О'Браян относно опитите си да проникне в Отдел 31, сравнявайки сложността на начинанието с "с гонене на фантоми от тук (Дълбок космос 9) до Вулкан."

Градове и региониРедактиране

Геоградски забележителностиРедактиране

Vulcans Forge.jpg

Вулканската "Ковачница" през 2154 г.

L-langon mountains.jpg

Планината Л-лангон през 2237 г.

ФаунаРедактиране

ФлораРедактиране

Алтернативната реалностРедактиране

Главна статия: Вулкан (алтернативната реалност)

В алтернативната реалност създадена от връщането на Неро в миналото, планетата Вулкан е унищожена от Нарада през 2258 г, което според Спок прави вулаканската раса "застрашен вид."

ПриложенияРедактиране

Зад кадърРедактиране

Планета-сестраРедактиране

Shirkahr2237-night.jpg

Планетата-сестра на Вулкан на хоризонта.

Макар че Спок казва на Ухура, че Вулкан няма луни в епизода "Миналата година" е изобразена сфера подобна на луна в близост до Вулкан. Художниците на анимаионния сериал не се съобразяват с тива и като обяснение Джийн Родънбери и Д. Фонтана посочват, че това всъщност е планетата-сестра на Вулкан.

Vulcan and sister planet.jpg

Планетата-сестра на Вулкан и нейната луна в първоначланата кино версия на "Стар Трек: Филмът".

По сходен начин в първоначланата кино версия на "Стар Трек: Филмът" са изобразени две големи кълба в вулканското небе. В пуснатото по-късно DVD срежисьорската версия на филма те са премахнати.

Във филма на Дж. Дж. Ейбрамс "Стар Трек" от 2009 г. ледената планета "Делта Вега" е разположена толкова близо до Вулкан, че Спок може да види унищожението на родната си планета от там. Дали "Делта Вега" трябва да е свързана с идеите за луна и планета-сестра на Вулкан не е ясно.

Според няколко източника като The Worlds of the Federation и Star Trek: Star Charts името на планетата-сестра е Т'Кут.

МестоположениеРедактиране

Според Джийн Родънбери, Джеймс Блиш и други източници, Вулканската система е тази на звездата 40 Еридан А. Алтернатива възможност е Епсилон Еридан посочена в Star Trek Spaceflight Chronology. Самият Родънбери предпочита 40 Еридан А заради по-голямата й възраст. В The Worlds of the Federation и Star Trek: Star Charts се следва неговата линия и се казва, че Вулкан е втората планета в системата на тази звезда като според втория източник, освен това, тя се намира в сектор 005 и квадрант Бета. Последното е противоречие на канона, който поставя Вулкан в квадрант Алфа.

Also on Fandom

Случайно уики