Fandom

Memory Alpha

Втори флот

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Втори флот е един от флотове на Звездния флот взели участие във войната с Доминиона.

ИсторияРедактиране

Битка при Торос IIIРедактиране

Втори флот след Торос.JPG

Втори флот след битката при Торос III.

По време на втората битка за Дълбок космос 9, през 2374 година, Втори флот прекосява границата с Кардасианския съюз и унищожава доминионските корабостроителници на Торос III. При завръщането на флота от успешното сражение към него се присъединяват USS Дефайънт и IKS Ротаран, които успешно евакуират последния останал персонал на Дълбок космос 9. По това време в състава на Втори флот влизат множество кораби от класовете Галакси, Дефайънт, Миранда, Екселсиор, Акира, Сейбър и Стиймрънър, както и клингонски такива от класовете Вор'ча, К'Ворт и К'Тинга.

Впоследствие след три месеца непрестанни сражения Втори флот е сведен до едва една трета от първоначалния си състав. Сред оцелелите кораби от този флот, освен USS Дефайънт и IKS Ротаран, са USS Елкинс, USS Фредриксън, USS Рейджинг Куйн и USS Къри

Операция ВръщанеРедактиране

Operation Rückkehr Flottenverband bei Sternenbasis 375.jpg

Части от Втори и Пети флот при Звездна база 375.

Втори и Пети флот преди битка.JPG

Бойната група от Втори и Пети флот малко преди да влезе в бой с врага.

През 2374 година Бенджамин Сиско съставя план за отвоюването на Дълбок космос 9 от Доминиона. За целта той предвижда създавенето на голяма бойна група състояща се от елементи от Втори, Пети, и Девети флот.

Веднага щом планът е одобрен от Командването на Звездния флот на Втори флот е наредено да се отегли през системата Котанка и да се прегрупира при Звездна база 375. Това предизвиква загриженост у тези, които следят движенията на федерационните сили, сред които са Уеюн и Дамар.

Впоследствие новосформираната бойна група се състои само от елементите от Пети и Втори, защото Девети флот не успява да стигне навреме до сборния пункт. Така някъде в пространството между Дълбок космос 9 и Звездна база 375 силите на Федерацията се сблъскват с голям флот на Доминиона и се провежда една от решителните битки в хода на цялата война. Сред корабите в смесената бойна група са USS Венчър, USS Магелан, USS Маджестик, USS Кентавър, USS Кортез, USS Сарек, USS Ситак и USS Худ.

Сражения при БетазедРедактиране

Втори флот атакува три пъти, в рамките на месец, окупиращите Бетазед сили на Доминиона, но отбраняващите се успяват непрекъснато дa укрепяват позициите си и да докарват подкрепления.

Also on Fandom

Случайно уики