Fandom

Memory Alpha

Втора битка за Чин'тока

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Втора битка за Чин'тока
Част от Войната с Доминиона
Dominion fleet at Chintoka.jpg
Дата 2375
Местоположение Система Чин'тока
Резултат Победа за Доминиона;
Завземане на системата Чин'тока
Воюващи
Алианс на Федерацията
Федерацията
Клингонската империя
Ромуланската империя
Сили на Доминионът
Доминионът
Кардасианският съюз
Брийнската конфедерация
Изтъкнати командири
Марток
Бенджамин Сиско
Уеюн
Тот Гор
Сили
312 звездни кораби Неизвестни
Жертви и загуби
311 звездни кораби унищожени или фатално повредени Леки, най-малко 4-5 брийнски кораби унищожени

Втората битка за Чин'тока е важна битка през войната с Доминиона, която отбелязва намесата на Брийнската конфедерация в конфликта на страната на Доминиона към края на 2375 година със зашеметяваща победа и завоюването на кардасианската система Чин'тока от Алиансa на Федерацията. По рамерите на загубите това е най-тежкото поражение претърпяно изобщо от съюзниците, но само по-себе си битката е и последната голяма победа на Доминиона.

ПредисторияРедактиране

Към втората половина на 2375 година Доминиона се изправя пред възможността войната да се проточи далеч по-дълго от предвидените в началото шест месеца. Женският метаморф, който все повече страда от морфогенния вирус е принудена да търси нови съюзници, за да сложи бърз край на конфликта. Енигматичната за по-голямата част от квадрант Алфа и считана за второстепенна сила Брийнска конфедерация откликва с желание на предложенията за съюз с Доминиона.

По това време основния плацдарм на Алиансa на Федерацията в територията на Доминиона се явява системата Чин'тока, която е завладяна от съюзниците преди месеци. Непрекъснатите джем'хадарски атаки над тази система, обаче изтощават силите на Алиансa и правят позициите им трудно удържими. Поради това Чин'тока е избрана за основна цел на подготвяна голяма домнионска атака, но тъй като голяма част от силите на самия Доминион са заети с боеве на ромуланския фронт на брийнити е отредено водещо място в предстоящата битка.

БиткатаРедактиране

Доминионът успява да пробие съюзническите линии на две места в системата Чин'тока заобикаляйки отбраната по фланговете. Доминионските, кардасианските и брийнските кораби затвърждават позициите си, докато съюзниците събират голям флот под началството на капитан Бенджамин Сиско и генерал Мартак, за да изтласкат врага си от системата. Събраните за целта 312 звездни кораби бързо се отправят към и нахлуват в системата Чин'тока.

USS Defiant hit by energy dissipator.jpg

USS Дефайънт е поразен от новото брийнско оръжие.

USS Defiant destroyed.jpg

Унищожението на USS Дефайънт.

Контакта между двете вражески флоти е установен бързо и битката е открита с унищожението на няколко брийнски кораби. Брийните отвръщат с огън от нов вид оръжие, за което съюзниците нямат никаква представа и чиито ефект е да обезвреди изцяло главните системи на поразената цел. Съюзническите кораби бързо се озовават с изчерпана енергия, деактивирани дефлекторни щитове, оръжия и главни компютърни системи. След като целия съюзнически флот се оказва в безпомощно състояние брийнските кораби започват да ги унищоват безнаказано с конвенционалните си оръжия. Екипажите на съюзническите кораби са принудени да ги напуснат чрез спасителните им капсули в опит да избягат от касапницата. Командващите силите на Доминиона пощадяват капсулите надявайки се оцелелите съзюзнически екипажи да разпространят страха от това поражение сред останалите сили на съюзниците.

ПоследициРедактиране

По време на битката целия съюзнически флот е практически унищожен. Оцелява единствен една клингонска бойна птица, IKS Ки'танг, чиито главен инженер прави случайна модификация на двигателите преди битката.

Поражението преустановява всички големи съюзнически настъпления срещу Доминиона за цял месец. В рамките на няколко дни след битката 1500 клингонски кораби правят същата модификация, но корабите на Федерацията и ромуланците оставят уязвими. Така клингонците, превъзхождани на този етап в съотношение едно към двадесет от силите на Доминиона са единствената сила, която трябва да спечели време на съюзниците си да разработят защита срещу брийнското оръжие. Алиансa получава също неочаквана помощ от избухналото кардасианско въстание срещу Доминиона.

Also on Fandom

Случайно уики