Fandom

Memory Alpha

Бензар

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Бензар
Тип: Планета
Местни видове : Бензити
Местоположение: Бензитова система
Принадлежност : Обединена Федерация на планетите

Бензар е населена планета в Бензитовата система. Това е родният сват на цивилизацията на бензитите - значим член на Обединената Федерация на планетите. Атмосферата на този свят се различава до известна степен от нормалната за планета от клас М, дотолкова, че преди 70-те години на 24-ти век, когато бензитите посещават чужди светове, кораби и т.н. те имат нужда от специален респираторен апарат.

По време на войната с Доминиона, Бензар е завзет през 2374 година от кардасиано-доминионски сили. През същата година, обаче планетата е освободена от силите на Ромуланската звездна империя скоро след влизането на последната в конфликта. Одо изразява съмнение, че ромуланците няма да предадат контрола над Бензар след края на войната, защото обичайната им политика е да запазват завладени територии.

Зад кадърРедактиране

Според "Стар Трек: Звездни карти" Бензар се намира в квадрант Бета.

От звездните карти видяни през 2379 година на борда на USS Ентърпрайз (NCC-1701-E), по време на опита му да се добере до територията на Федерацията след първия сблъсък с реманския кораб Симитар, може да се направи извод, че ромуланците са отстъпили контрола над Бензар, но това не е изрично потвърдено в канона.

Според Startrek.com преди планетата да стане пълноправен член на ОФП тя е неутрален свят, който е установил връзки с Федерацията посредством различни договори.

Also on Fandom

Случайно уики