Fandom

Memory Alpha

Адмирал

728pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share

Отличителни знаци
Mov adm.png
Mov adm-sleeve.png
Звезден флот, 2270те-2350те
Пъленадмирал.JPG
Звезден флот, 2365-?
Алтернативни отличителни знаци
Mirror adm.png
Терански Звезден флот, 22 век (Огледална вселена)
Altadmrank.png
Звезден флот, 2250те (Алтернативната реалност)
A.I. Starfleet ADM.png
Звезден флот, 2370 (Алтернативната времева линия)

Адмирал (или пълен адмирал) е звание използвано във въоръжените сили на много цивилизации. В йерархията на адмиралските звания то стои единствено под званието адмирал на флота и над звaнието вицеадмирал, а еквивалентният му чин в повечето армии е пълен генерал.

Освен в Звездния флот, званието се ползва с утвърдена употреба във въоръжените сили на Ромуланската звездна империя и Клингонската империя.

В историята на много земни нации, офицерите с този чин са носили като част от отличителните знаци пагони с четири звезди, поради което самото звание е наричано четиризвезден адмирал (съответно четиризвезден генерал). Тази традиция е запазена в Звездния флот през втората половина на 24-ти век, когато адмиралите носят на яката и ръкавите на униформата си правоъгълна пластинка с четири кръгчета (също по традиция наричани звезди) като отличителен знак.

АдмиралиРедактиране

Зведен флотРедактиране

За следните офицери, известни по име, се знае, че носят званието (пълен) адмирал:

Обичайното обръщение към офицерите, носещи което и да е от адмиралските звания (с изключение вероятно на комодор) е "адмирале". Една значителна част от тези офицери са наричани на екран единствено с това обръщение като oтличителните им знаци не са показани яснo и по този начин конкретният им ранг остава неуточнен. За адмиралите с неясен ранг вижте "Списък с адмиралите от Звездния флот".

Ромулански въоръжени силиРедактиране

ДругиРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики